zaterdag 24 maart 2012

Draak,

Hij is af. Bijna elke woensdag ga ik bij een vriendin frutselen. Haar zoon is net als mijn zoon gek op draken. Bij http://www.etsy.com/shop/DeliciousCrochet vond ik een te gek draak patroon. Het probleem was dat haar zoon al bijna jarig was en voor mijn zoon had ik al een project, dus het werd een tegoed bon. Vanaf augustus vorig jaar heb ik bijna elke woensdag aan de draak gewerkt. Gisteren had ik m eindelijk af.
Ik ben al begonnen met een nieuwe draak (hopen dat mijn zoon mijn blog niet leest). Ik vond het wel leuk om het verschil in materiaal te laten zien. De draak die af is is gemaakt van Catania katoen en was een ontzettend prigelwerk. Hij moest heel strak en ik had haaknaald 2 omdat ik normaal nogal los werk. Nu dacht ik dat moet ook makkelijker kunnen. Ik ben nu bezich met haaknaald 2,5 maar het garen dat ik nu gebruik is veel dikker waardoor ik iets losser kan haken. Het wordt wel een super draak als ik het lichaam dat ik gemaakt heb met de draak die al af is vergelijk. Die maak ik met garen van de wibra, Saskia en is maar 1 euro voor 100 gram.
Ik hoop dat deze in augustus klaar is.

3 opmerkingen:

  1. WoW wat een geweldige draak, echt helemaal geweldig gedaan... super leuk

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi gehaakt. Ik ben op zoek naar dit patroon, maar ik heb geen creditcard om het via de site die je heb aan gegeven te kopen.
    Is het mogelijk dat ik het patroon tegen betaling van jou kan kopen. Ik hoop iets van je te horen.

    BeantwoordenVerwijderen